GR 7: Mas de Noguera - Masadas Blancas - (Caudiel)

Anterior: Montanejos - Mas de Noguera

L'última etapa de la meva aventura anual pel GR 7 es fa ben curta; i de fet, només faig la meitat per l'itinerari del GR, ja que l'altra meitat és l'accés fins a Caudiel per agafar el tren. Podria seguir fins la següent estació a Barracas, tocant a Terol, però aquí encara paren menys trens que a Caudiel, que ja és molt dir, i també hi ha un tram d'enllaç d'uns 7 km. Així que em deixo la segona part de l'etapa per l'any següent.

Track sobre mapa 1:50.000 de l'IGN

Malgrat els brètols que han pertorbat la pau nocturna a l'alberg, aconsegueixo aixecar-me a una hora decent i poc després de les 8 ja soc en marxa pel camí asfaltat que hi accedeix

photo P1120839MasdeNoguera.jpg

El Mas de Noguera (o del Limpiabotas) es troba situat en una vall plana envoltada de muntanyes

photo P1120840BarrancodelosNavarros.jpg

Per la banda nord, la Peña del Cuervo i el Cerro de la Cerdaña

photo P1120841ElMirete.jpg

De seguida arribo al punt més alt del dia, l'Alto del Mas del Bravo; enfront ja se m'obre el Barranco de las Clochas, tributari de la vall del Palància

photo P1120842BarrancodelMasdelBravo.jpg

El GR deixa la pista asfaltada, que es dirigeix al Puerto de Arenillas (Ctra. Caudiel - Montanejos) i baixa per una altra per l'esquerra, que deixa de banda el Mas del Bravo i continua al costat del barranc fins trobar un pal indicador on sembla que s'ha de seguir per aquí al mig, tal qual

photo P1120843.jpg

També les marques es desvien per aquest suposat corriol a la dreta, però és que no hi ha manera humana de passar-hi; res a veure amb els problemes que havia tingut un parell de jornades abans, on de mala manera vaig aconseguir superar els trams més complicats. Aquí no es pot, senzillament. Per sort ja venia avisat del bloc de Bornem i la web de Juan Holgado. Seguint la pista es podria arribar a Caudiel directament, però als 800 m., es troba un trencall a la dreta que creua el barranc i remunta 600 m. més per tornar a trobar les marques vermelles i blanques, que venen a aparèixer aquí. N'hi ha per sortir-ne totalment escorxat

photo P1120847.jpg

Per sort, ja no hi ha més complicacions. Continuo ara per la mateixa pista, deixant a sota la Hoya del Peral, per on baixa el barranc de las Clochas

photo P1120850HoyadelPeral.jpg

La veritat, el paisatge és prou desolador en algun tram, suposo que algun incendi haurà arrasat la zona no fa gaires anys

photo P1120851HoyadelPeral.jpg

Però en acostar-me a la Casa de Bielsa van apareixent conreus: ametllers i oliveres, principalment. Al fons es va obrint la vall del Palància...

photo P1120853ValledelPalancia.jpg

... per on ja començo a veure el final de cinc dies de travessa pel GR: l'autovia de Sagunt a Terol. Molt propera, entre els arbres, hi ha la via del tren, on em desviaré cap a Caudiel

photo P1120852MasadasBlancas.jpg

Arribant a la Casa de Bielsa es deixa la pista

photo P1120854Casadebielsa.jpg

S'ha de seguir un sender entre l'oliverar, que quan entra en una pineda va a sortir a una nova pista; es baixa a l'esquerra al costat d'un tallafoc...

photo P1120856CaminodePentildeadelAacuteguila.jpg

...i en deu minuts arribo a la via de tren de Sagunt a Terol (1h45' - 790 m.)...

photo P1120858LiacuteneaSagunto-Zaragoza.jpg

...punt final a 142 km. de GR 7 per terres castellonenques

photo P1120857DesviacuteoGR7Caudiel.jpg

Però aquí no em puc quedar, encara he d'arribar a Caudiel per agafar el tren. L'antiga estació de Masadas Blancas es troba a 1 km. a la dreta, havent creuat l'autovia, però fa anys que és tancada. Segueixo a l'esquerra per una àmplia pista (Via Verda de Ojos Negros, que segueix al costat de la principal) i en cinc minuts em desvio per una altra més estreta al mig d'una bonica pineda

photo P1120859CaminodelaMasiacuteadeJaime.jpg

Quan surto d'entre els arbres ja començo a veure les teulades de Caudiel, sota la Serra d'Espadan

photo P1120860CaudielSerradEspadaacuten.jpg

La pista baixa fins trobar de nou el barranc de las Clochas, del que m'havia separat dues hores abans

photo P1120861BarrancodelasClochas.jpg

Al fons queden la Peña del Cuervo i el Cerro Cerdaña

photo P1120862PentildeadelCuervo.jpg

No sé ben bé com va anar la història, però es veu que amb una línia de tren no n'hi havia prou. Es va haver de construir una de paral·lela, no una doble via, tot just al costat. Total, per que avui dia una d'elles sigui aprofitada com a Via verde de Ojos Negros, i per l'altra hi deuen passar quatre trens diaris, dos en cada sentit; i em sembla que exagero

photo P1120864ViaVerdedeOjosNegrosyliacuteneaSagunto-Zaragoza.jpg

Deu minuts més tard me les torno a trobar, ara amb pretensions més modestes. Han anat a fer un revolt , mentre que el meu camí, ara ja apartat del barranc de las Clochas, continua recte

photo P1120865LiacuteneaSagunto-Zaragoza.jpg

I la següent vegada que em torno a trobar les dues línies, ja és per arribar a la fi del meu viatge

photo P1120867EstacioacutendeCaudiel.jpg

L'estació de Caudiel, on hi ha servei de rodalia de València. Al menys no hauré de fer combinacions estratosfèriques de transport públic

photo P1120868EstacioacutendeCaudiel.jpg

Aquí sí que poso el punt final a cinc dies i gairebé 150 km. travessant la província de Castelló a través del GR 7; fins un any més tard, quan espero continuar recorrent aquesta "artèria pedestre" de la península.

1. Deu ni do Carles, una mitja de 30 km per dia. No sé en quina época ho vas fer però els colors semblen força apagats. Et poso un enllaç per si vols saber una mica la història del ferrocarril i la V.V. de Ojos Negros, en treuràs alguna idea de perqué hi ha dues vies paral·leles. http://www.viasverdes.com/itinerarios/itinerario.asp?id=46 amb el teu blog estic fent "culturilla" hahahahhaahhahah

2. Ja vaig estar mirant i fa un segle i mig ja funcionaven així les coses en aquest país. Sortia més barat construir-se una línia de tren nova que pagar-li a la competència... en fin ;)