GR 11: Ordino - Encamp

Anterior: Arinsal - Ordino

Segurament l'etapa més curta de tot el que porto de GR 11. Pot considerar-se com una segona part de l'etapa anterior, ja que només consisteix en pujar al Coll d'Ordino (on es pot afegir una ascens als Casamanya) i baixar a Encamp. En canvi, cap a endavant té mala combinació, ja que en les dues etapes següents només hi ha un hotel a Engolàsters, ben a prop d'Encamp i que per tant no soluciona gaire cosa.

Track sobre mapa "Andorra" de l'Ed. Alpina

Deixo el cotxe a Ordino i pujo pel camí de Segudet fins trobar el GR...

photo PICT0001RiudelesAubes.jpg

...que de moment anirà ben a prop del riu de les Aubes

photo PICT0004RiudelesAubes.jpg

El primer tram és el més tancat, el bosc només s'obre quan se surt a una pista que ve de la carretera que uneix Ordino i Encamp pel coll d'Ordino; es va sentint el soroll dels cotxes de tant en tant. La vall d'Ordino (o de la Valira del nord) va quedant enrere

photo PICT0005ValldOrdinoComapedrosa.jpg

De seguida surto a uns prats, passant entre el riu i unes bordes en les que em quedaria a viure

photo PICT0007Redort.jpg

Vaig acostant-me al fons del barranc, sense perdre de vista el coll, encara amunt

photo PICT0006ColldOrdino.jpg

Però el GR no puja per la directa; arribo a una bassa que hi ha al final d'una pista, cal seguir aquesta cap a la dreta

photo PICT0008BassadelesAubes.jpg

Al cap d'uns 200 m. un camí puja a l'esquerra per agafar novament direcció cap al coll. Per sobre d'aquest es veu la carena que l'uneix amb els cims de Casamanya

photo PICT0009Casamanya.jpg

En 20 minuts (1h15') se surt a la carretera, on hi ha la font de la Navina

photo PICT0011FontdelaNavina.jpg

Una mirada enrere cap al Comapedrosa

photo PICT0010ComapedrosadesdelaFontdelaNavina.jpg

Deixant la carretera de banda, segueixo pujant pel dret entre el bosc, arribo a un camí més ample i menys costerut que segueixo a l'esquerra i que en 20 minuts més em porta al Coll d'Ordino (1.985 m. 1h50')

photo PICT0013ColldOrdino.jpg

Es troba situat entre les dues principals valls d'Andorra, la de la Valira del nord, que ja deixo enrere, amb el Comapedrosa a l'esquerra i el Pic de les Fonts al mig...

photo PICT0015ComapedrosailesFontsdesdelColldOrdino.jpg

...i el de la Valira d'Orient, cap a on em dirigeixo, destacant el circ d'Ensangents a la dreta i el Pic de Safonts a la seva esquerra

photo PICT0018PlanelldelesBasses.jpg

En ple mes d'agost, es troba a rebentar de gent que ve a pujar als Casamanya o simplement a passar el dia a la muntanya. Esmorzo al mig del prat i començo a baixar en direcció sud-est (atenció perquè costa de trobar el camí) cap al Planell de les Basses, on també hi ha bona vista dels Casamanya

photo PICT0019CasamanyadesdelPlanelldelesBasses.jpg

Passada aquesta zona de prats, el GR s'interna en el bosc i quan comença a sortir-ne, ja es pot veure Encamp just a sota

photo PICT0020Encamp.jpg

La Valira d'Orient baixa per a ajuntar-se amb la seva germana del Nord a Escaldes, mentre que enfront hi ha dues antenes que delaten la posició del llac d'Engolàsters; just al darrere entra la Vall de Madriu

photo PICT0022ValldelaValira.jpg

També a l'altra costat de la Valira, l'Alt del Griu i el Circ d'Ensangents, sobre les pistes de Soldeu

photo PICT0023AltdelGriuSoldeu.jpg

A partir d'aquí ja queda poca història... Baixar per un sender paral·lel a un torrent, per dins del bosc durant una bona estona...

photo PICT0026.jpg

...per arribar a la vila d'Encamp (1.300 m. - 3h40'), segurament la població més gran que troba el GR 11 des d'Irun...

photo PICT0025Encamp.jpg

...tot passant pel davant de la Torre dels Moros, s. XVI

photo PICT0028TorredelsMoros.jpg

A partir d'aquí, dues llargues etapes pel mig del Pirineu i sense gens de logística, fins a Puigcerdà

1. La foto de la Font de la Navina no es veu Carles. Preciosa ruta, el colors, el dia, la llum del sol, espectacular la forma i colors del Casamanya. Fantàstic!! Merci de nou!!!